Om een en ander officieel te maken, dat eisen meerdere instanties zoals de beroepsvereniging VBAG, die regels doorvoert vanuit de zorgverzekeringen en de koepel van beroepsverenigingen RBCZ, hierbij de algemene voorwaarden. Meer en meer worden we uit het vertrouwen en de verbondenheid gedreven door al die regels en controle. Toch blijkt het dat enkele mensen het verpesten voor de grote groep en kan het nodig zijn onszelf hiervoor te beschermen. Voor de duidelijkheid.
Diegene die bij mij een afspraak maakt noemen we de klant en ik als eigenaar/therapeut en behandelaar noemen we de behandelaar.
1. Ons doel. Het doel van een afspraak is het ondersteunen van de klant in het vinden van bewustzijn en gezondheid. Het kan niet anders zijn dan een begeleiden, herinneren of aanzet om in balans te komen. Het eigen lichaam en de eigen “geest” in totaliteit mogen tot genezing komen. De behandelaar gebruikt hiervoor zijn opgedane kennis, kunde en ervaring in opleiding, nascholing en praktijkvoering vanaf 2004. Zie “therapeut” op de hierboven genoemde website. Natuurlijk zijn we eerlijk tegen elkaar. We komen altijd samen tot een overeenkomst voor de behandeling, de klant kan altijd vragen naar verduidelijking, verandering of het stoppen van de behandeling door de behandelaar. De behandelaar stelt zich enkel in dienst van de klant. De verantwoording voor lichaam en geest blijft ten alle tijden bij de klant of de ouders/verzorgers van de klant. Neem bij klachten altijd ook contact op met je huisarts en laat je informeren en deel dat met de behandelaar. De behandeling kan in overleg en afstemming paralel aan de behandeling in het reguliere gegeven worden.
2. Registratie gegevens/Privacy verklaring.Voor de afspraak is het nodig klantgegevens te registreren. Dit gebeurt volgens de wet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandeling Overeenkomst). Hoe de behandelaar daar mee omgaat is opgetekend in de privacy verklaring. Zie de website onder: “privacy verklaring” en in de informatie map in de wachtkamer van de praktijk. Kort gezegd is het zo dat de medische gegevens in het dossier in de kast in de praktijk achter slot bewaard worden. Naam, adres woonplaats en telefoonnummer staat ook in de computer en laptop van de behandelaar/praktijk en die is met wachtwoord/vingerprint ontoegankelijk voor een ander dan de behandelaar. Natuurlijk zijn er cookies op de site en de factuur wordt gemaild, geef daarom jou eigen e-mailadres door.
3. Afspreken, betalen en vergoeding. De praktijk is bereikbaar via email en sms, bellen is enkel op afspraak mogelijk. Nadat er een afspraak gemaakt is kan deze tot 24 uur voor de afspraak kosteloos afgezegd worden. Binnen 24 uur voor de afspraak afzeggen betekend het volledige bedrag van het consult betalen. De tarieven zijn te vinden op de website onder: “praktijk milefo” en in de informatie map in de wachtkamer van de praktijk. De betaling geschied door de gemailde factuur via een bankoverschrijving te voldoen. Contant betalen is na overleg ook mogelijk. Pinnen kan niet dat brengt te veel extra kosten met zich mee. De aanvullende verzekering vergoed de consulten acupunctuur. De behandelaar doet er alles aan volledige erkenning te behouden. De verzekeringsmaatschappijen verscherpen continu hun eisen voor de behandelaar en de geneeskunde in het algemeen. Ook de vergoedingen naar de klant toe zijn onderhevig aan verandering, check daarom in december elk jaar je verzekering.
4. Klachtenregeling. Mocht je ergens niet tevreden over zijn dan hoor ik (de behandelaar) het graag. We kunnen samen tot een oplossing komen hiervoor is open communicatie nodig. Mocht je ontevreden blijven en de behandelaar kan dit niet voor je veranderen dan is er de mogelijkheid tot het indienen van een klacht via een externe klachtenfunctionaris. Dit is vastgelegd in het klacht- en tuchtrecht de wet Wkkgz. Bij de beroepsvereniging op VBAG.nl onder “algemeen” - “klachten” is te vinden hoe in contact kan komen met de klachtenfunctionaris, in de informatie map in de wachtkamer kun je dit ook vinden. Je kunt direct contact opnemen via E-mail: [email protected]. Is dit nog niet naar tevredenheid dan is er de geschillencommissie, daarvan zijn de kosten €50, het duurt lang en de uitspraak is bindend.
Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben Grote groet San